T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Amaç ve Kapsam
Madde 1- Bu Valilik Genel Emri;
sağlamak ve bu sayede milli servet kaybını önlemek, biçerdöverlerle yapılan hasatta meydana gelen ürün kayıp ve hasarlarım en alt seviyede tutmak, eğitimsiz ve donanımsız biçerdöver
hizmetleri verilmesinin önüne geçerek kamu düzeni ve kamu güveninin korunması amacıyla Siirt İli Mülki Hudutları dahilinde; biçerdöverlerin çalıştırılmaları ve kullanımları konusunda yetki ve sorumlulukların belirlenerek, bu konuda kontrol ve denetim hizmetlerinin yürütülmesi ile uygulanacak idari yaptırımları,
gerekli tedbirleri almak amacıyla Siirt İli Mülki Hudutları dâhilinde: anız yakılmasının
önlenmesi konusunda yetki ve sorumlulukların belirlenerek kontrol ve denetim hizmetlerinin yürütülmesi ve uygulanacak idari yaptırımları kapsamaktadır.
Yasal Dayanak
Madde 2- Bu Valilik Genel Emrinin dayanağını;
ç) Tarım ve Orman Bakanlığı'nın Biçerdöverle Ürün Hasadında Kontrol Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Talimatı ve Anız yangınlarının önlenmesine yönelik talimatları,
yayımlanarak yürürlüğe giren "2872 Sayılı Çevre Kanunu Uyarınca Verilecek İdari Para Cezalarına İlişkin Tebliğ (2025/1) oluşturmaktadır.
Biçerdöver Sahipleri ve Operatörlerinin Sorumlulukları:
Madde 3- Siirt İli Mülki Hudutları dâhilinde hasat sezonunda, biçerdöver sahipleri ve biçerdöver operatörlerinin aşağıda belirtilen hususlara uymaları zorunludur.
ç) Biçerdöver sahipleri ve operatörleri yetkili kontrolörlerce talep edilmesi halinde kimliklerini ibraz etmek zorundadırlar.
ı) Biçerdöverle hasat esnasında araziye namlu halinde bırakılan sapların balya veya saman olarak değerlendirilmediği durumlarda; biçerdöverlerin sap haznesine takılan ve bir kol vasıtasıyla devreye alınarak sapları parçalayıp araziye yayan sap kıyma düzeni (haşpay) veya sapları kıyarak arkasına takılı bir römorkta saman halinde toplayan (biçerdöver saman makinası) düzenlerinin biçerdöverlere monte edilmesi ve kullanılması zorunludur.
Tarla Sahipleri ve Çiftçilerin Sorumlulukları:
Madde 4- Tarla Sahipleri ile kiracılık veya ortakçılık usulü ile üretim yapan çiftçiler aşağıdaki konulara riayet edeceklerdir.
ç) Anız yangınlarında, yakılan parselin kim tarafından yakıldığının tespit edilememesi halinde ÇKS parsel kaydı olan kişi veya kişiler birinci derecede sorumlu tutulacaktır.
veya anız yangını ihtimali olan hububat ve mısır tarlalarında hasadı müteakip 5-10 metre genişliğinde, askeri bölge ve tesisler ile kamu binalarına yakın parsellerde ise en az 50 metre genişliğinde pullukla sürülmüş bant oluşturacaklar ve anız yangınlarına engel olmak üzere gerekli tedbirleri alacaklardır.
Biçerdöver Sahipleri ve Operatörleri ile Sözleşme Yapılması:
Madde 5- Biçerdöver kira ücretlerinin belirlenmesinde karşılıklı anlaşma esasına dayalı olacaktır. Ürün sahibi veya ürün sahiplerini temsilen muhtarlık, belediye başkanlıkları, ziraat odası başkanlıkları veya
çiftçi mallarını koruma başkanlıklarınca, hizmet vericiler olan biçerdöver sahibi veya sahipleri ile hukuki geçerliliği olan sözleşme yapacaklardır. Biçerdöver hasat ücretleri yapılacak sözleşmede belirtilecektir.
Muhtarlar ve ürün sahipleri, hasatta fazla ürün kaybına sebep olan ve sözleşmeye aykırı davranan biçerdöver operatörlerini en yakın İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğüne bildireceklerdir.
Köy ve Mahalle Muhtarları'nın Sorumlulukları:
Madde 6 - Köy ve mahalle muhtarlıkları;
ç) Anız yangınlarını itfaiye teşkilatına bildireceklerdir.
İl Müdürlüğüne bildireceklerdir.
İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri'nin Sorumlulukları:
Madde 7- İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri;
Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Talimatı ekindeki İdari Yaptırım Karar
Tutanağı Formu doldurulacak ve Mülki İdare Amirinin onayına sunulacaktır.
ç) Anız yangınına sebep olanlar hakkında, tutulan tutanak ve yangına ilişkin tüm delilleri İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'ne gönderecektir.
Ziraat Odası Başkanlıkları'nın Sorumlulukları:
Madde 8- Ziraat Odası Başkanlıkları;
bildireceklerdir.
ç) Anız yangınları konusunda eğitim, yayım çalışmalarını gerçekleştireceklerdir.
Karayolları Şube Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:
Madde 9- Karayolları Şube Müdürlüğü;
ç) Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.
İl Jandarma Komutanlığı'nın Sorumlulukları:
Madde 10- İl Jandarma Komutanlığı;
gönderecektir.
ç) Biçerdöverlerin kara yollarındaki intikallerinde biçerdöver tablasının sökülü olarak intikalinin denetim ve kontrolünü gerçekleştirecektir.
İl Emniyet Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:
Madde 11- İl Emniyet Müdürlüğü;
ç) Biçerdöverlerin karayollarındaki intikallerinde biçerdöver tablasının sökülü olarak intikalinin denetim ve kontrolünü gerçekleştirecektir.
gönderecektir.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:
Madde 12- İl Milli Eğitim Müdürlüğünce;
Orman İşletme Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:
Madde 13- Orman İşletme Müdürlüğü;
ç) Kontrol görevlileri, halkın ve köy muhtarlıklarının uyarılması, anız yakma yasağı ve tarla temizlikleri, orman piknik-mesire yerleri dışında ateş yakma, konaklama ve gecelemeler ile orman alanlarında dikkatli davranılması için uyarı ve ikazlar yapacaktır.
Belediye Başkanlıklarının Sorumlulukları:
Madde 14- Belediye Başkanlıkları;
sağlayacaktır.
İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:
Madde 15- İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü;
İlişkin Tebliğ" ile yeniden değerleme oranları dikkate alınarak güncellenmiş olup, 2872 Sayılı
Çevre Kanununun 20. maddesinin (l) bendi uyarınca "Bu Kanunun Ek – 1. maddesinin (c)
bendine aykırı olarak anız yakanlara 2025 yılında her dekar için 556,71 TL idari para cezası
verilir" hükmü ile "Anız yakma fiilinin orman ve sulak alanlara bitişik yerler ile meskûn
mahallerde işlenmesi durumunda ceza beş kat artırılır" hükmü yer almaktadır. Yasaklara
uymayanlar hakkında 2872 Sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümleri doğrultusunda cezai işlem uygulanacaktır
ç) Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.
Müftülüklerin Sorumlulukları:
Madde 16- İl Müftülüğünce;
Özel İdare Genel Sekreterliğinin Sorumlulukları:
Madde 17- İl Özel İdare Sekreterliği;
Yaptırımların Uygulanması
Madde 18- (1) Bu Valilik Genel Emrine uymayanlar hakkında aşağıdaki yaptırımlar uygulanır.
biçerdöver operatörlerin her birine ihlal edilen her bir fiil için ayrı ayrı olmak üzere davranışları başka bir suç oluşturmuyorsa 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesi 1. fıkrası
uyarınca 2025 yılı için 2.953,00 TL idari para cezası uygulanır. Kimliğini bildirmeyen veya
yanlış bildirenler hakkında ise 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 40. maddesi 1. fıkrası uyarınca 1406,00 TL idari para cezası uygulanır.
Madde 19- İdari para cezası uygulaması, İdari Yaptırım Karar Tutanağı Formu doldurulup Mülki İdare Amirinin onayı alındıktan sonra ilgilinin kendisine veya adresine tebliği usulüne göre yapılacaktır.
Tebliğin Uygulanması
Madde 20- Kaymakamlıklar, Belediye Başkanlıkları, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, Köy ve Mahalle Muhtarlıkları ve ilgili diğer kurum ve kuruluşlar uygulamanın yerine getirilmesi ile takibinden görevli ve sorumludurlar.
Madde 21- 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre biçerdöver sahipleri biçerdöverlerini ziraat odalarına tescil ettirmek, tescil belgesi ve plaka almak zorundadırlar. Bu nedenle biçerdöverlerin
karayollarındaki hareketlerinde İl Emniyet Birimleri, köy yollarındaki hareketlerinde ise Jandarma Birimleri tarafından gerekli kontroller yapılacak, ihlallerin tespiti halinde ilgililer hakkında gerekli yaptırımlar uygulanacaktır.
Madde 22- İlimiz sınırları içerisinde 2872 Sayılı Çevre Kanununun Ek 1 maddesinin (Ek: 26.04 .2006
-5491/23 Md.) c bendinde ''her ne kadar ikinci ürün ekilen yörelerde Valiliklerce hazırlanan eylem planı çerçevesinde ve Valilikler sorumluluğunda kontrollü anız yakmaya izin verilebilir.''Denilse de Valiliğimizce kontrollü anız yakılmasına izin verilmeyecektir.
Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat:
Madde 23- Aşağıdaki mevzuatlar yürürlükten kaldırılmıştır.
03.06.2023 tarih 2024/1 sayılı '2024 Yılı Anız Yangınlarının Önlenmesi ve Denetim Hizmetleri Biçerdöver Kontrol ve Denetim Hizmetleri Valilik Genel Emri'.
Yürürlük:
Madde 24- Bu Valilik Genel Emri yayımı tarihi itibariyle yürürlüğe girer.
SİİRT VALİLİĞİ