Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Siirt Valiliği
T.C. Siirt Valiliği
T.C. Siirt Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Görev Yapmış Valiler İl Protokol Listesi Mevzuat
  • SİİRT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Muhtar Bilgi Sistemi Köydes İlimizdeki Dernekler Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü İl Etik Komisyonu Siirt İli 2022 Yatırım Programı İl Yatırım Takip Sistemi (İLYAS) PERDİS Siirt Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi Siirt Valiliği Etik Komisyonu Trugo İstasyon Dolum Saatleri
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları Yerel Basın Kuruluşları İnsan Hakları İhlalleri
  • İLETİŞİM
°C
29
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
        • Dr.Kemal Kızılkaya
      • Vali Yardımcıları
        • Abdulhamit MUTLU
        • Şeyma AKTAŞ SEMİZ
        • Ömer Faruk GÖKÇE
        • Birkan TATLISÖZ
        • Mehmet Ali SEMİZ
      • Kaymakamlar
      • Hukuk Müşaviri
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüd Proje Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
  • SİİRT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Muhtar Bilgi Sistemi
    • Köydes
    • İlimizdeki Dernekler
    • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
    • İl Etik Komisyonu
    • Siirt İli 2022 Yatırım Programı
    • İl Yatırım Takip Sistemi (İLYAS)
    • PERDİS
    • Siirt Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi
    • Siirt Valiliği Etik Komisyonu
    • Trugo İstasyon Dolum Saatleri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Yerel Basın Kuruluşları
    • İnsan Hakları İhlalleri
  • İLETİŞİM
 

Anız Yangınlarının Önlenmesi Ve Denetim Hizmetleri İle Biçerdöver Kontrol Ve Denetim Hizmetleri Valilik Genel Emri (2025/1)

27.05.2025

Amaç ve Kapsam

Madde 1- Bu Valilik Genel Emri;

  1. Tarla bitkilerinin zamanında, en az ürün kaybı ile tekniğine uygun olarak hasat edilmesini

sağlamak ve bu sayede milli servet kaybını önlemek, biçerdöverlerle yapılan hasatta meydana gelen ürün kayıp ve hasarlarım en alt seviyede tutmak, eğitimsiz ve donanımsız biçerdöver

hizmetleri verilmesinin önüne geçerek kamu düzeni ve kamu güveninin korunması amacıyla Siirt İli Mülki Hudutları dahilinde; biçerdöverlerin çalıştırılmaları ve kullanımları konusunda yetki ve sorumlulukların belirlenerek, bu konuda kontrol ve denetim hizmetlerinin yürütülmesi ile uygulanacak idari yaptırımları,

  1. Tarımsal üretimin kaynağı olan toprağın biyolojik kimyasal ve fiziksel yapısının ve çevrenin korunarak doğal denge içerisinde toprak verimliliğinin sürdürülebilirliği ve hasadı müteakip toprağın yapısına, çevre ve insan sağlığına zarar veren anız yangınlarının önlenmesi için

gerekli tedbirleri almak amacıyla Siirt İli Mülki Hudutları dâhilinde: anız yakılmasının

önlenmesi konusunda yetki ve sorumlulukların belirlenerek kontrol ve denetim hizmetlerinin yürütülmesi ve uygulanacak idari yaptırımları kapsamaktadır.

Yasal Dayanak

Madde 2- Bu Valilik Genel Emrinin dayanağını;

  1. 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 1 inci ve 66 ncı maddeleri,
  2. 5326 Sayılı Kabahatler Kanunun 32 inci ve 40 inci maddeleri,
  3. Tarım ve Orman Bakanlığı'nın Merkez ve Taşra Teşkilat Görev Yönergeleri,

ç) Tarım ve Orman Bakanlığı'nın Biçerdöverle Ürün Hasadında Kontrol Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Talimatı ve Anız yangınlarının önlenmesine yönelik talimatları,

  1. 2872 Sayılı Çevre Kanununun 20. maddesinin "L" bendi, 2872 Sayılı Çevre Kanunu'nun Ek -1 Maddesinin (Ek: 26/4/2006 - 5491/23 md.) "c" bendi, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından çıkarılan ve 24 Aralık 2024 tarih ve 32762 sayılı Resmi Gazetede

yayımlanarak yürürlüğe giren "2872 Sayılı Çevre Kanunu Uyarınca Verilecek İdari Para Cezalarına İlişkin Tebliğ (2025/1) oluşturmaktadır.

  1. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanarak 30.12.2024 tarihli ve 32768 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 577) uyarınca 2025 yılı için yeniden değerleme oranı % 43,93 olarak tespit ve ilan edilmiştir.

Biçerdöver Sahipleri ve Operatörlerinin Sorumlulukları:

Madde 3- Siirt İli Mülki Hudutları dâhilinde hasat sezonunda, biçerdöver sahipleri ve biçerdöver operatörlerinin aşağıda belirtilen hususlara uymaları zorunludur.

  1. "G sınıfı (Biçerdöver) Sürücü Belgesi'' veya "Biçerdöver Operatör Belgesi" bulunmayanlar biçerdöver operatörü olarak çalışamayacak ve biçerdöver sahipleri tarafından çalıştırılmayacaktır. Biçerdöverler yetkili operatörler tarafından kullanılacaktır.
  2. Hasat için Siirt İline gelen ve İlimizdeki mevcut biçerdöver sahipleri, hasada başlamadan önce biçerdövere ve çalıştıracağı operatöre ait bilgileri Tarım ve Orman Müdürlüklerine bildireceklerdir
  3. Biçerdöver sahipleri veya operatörleri düzenlenecek eğitimlere katılmak zorundadırlar.

ç) Biçerdöver sahipleri ve operatörleri yetkili kontrolörlerce talep edilmesi halinde kimliklerini ibraz etmek zorundadırlar.

  1. Biçerdöver operatör ve sahipleri denetim elemanlarının ve kolluk kuvvetlerinin uyarılarına dikkat edecektir.
  2. Biçerdöverlerin karayollarındaki seyirlerinde biçerdöver tablası sökülü olmak zorundadır.
  3. Biçerdöver sahipleri ve operatörleri hasat sırasında % 1-3 ürün kayıp oranını geçmeyecektir. Arazi durumuna göre ürün kaybı indeksi değerleri dikkate alınacaktır.
  4. Biçerdöverlerde 6'şar kiloluk en az 2 adet yangın söndürücü cihazı bulunduracaktır. ğ) Anızın yakılmasına meydan vermeyecek en uygun yükseklikten biçim yapılacaktır.
  5. Biçerdöver operatör ve sahipleri, hasat edilecek ürüne, çevreye ve yangın tehlikesine karşı, yerinde ve zamanında her türlü emniyet tedbirini alacaktır.

ı) Biçerdöverle hasat esnasında araziye namlu halinde bırakılan sapların balya veya saman olarak değerlendirilmediği durumlarda; biçerdöverlerin sap haznesine takılan ve bir kol vasıtasıyla devreye alınarak sapları parçalayıp araziye yayan sap kıyma düzeni (haşpay) veya sapları kıyarak arkasına takılı bir römorkta saman halinde toplayan (biçerdöver saman makinası) düzenlerinin biçerdöverlere monte edilmesi ve kullanılması zorunludur.

Tarla Sahipleri ve Çiftçilerin Sorumlulukları:

Madde 4- Tarla Sahipleri ile kiracılık veya ortakçılık usulü ile üretim yapan çiftçiler aşağıdaki konulara riayet edeceklerdir.

  1. Biçerdöver sahipleri veya operatörleri ile sözleşme yapabilecektir.
  2. Tarla sahipleri, kiracı ve ortakçılar hiçbir suretle anız yakmayacaktır.
  3. Tarla sahipleri, kiracı ve ortakçılar mülkiyet veya kullanımlarında bulunan ekili ve dikili alanları hasat öncesi ve hasat sonrası korumakla yükümlüdürler.

ç) Anız yangınlarında, yakılan parselin kim tarafından yakıldığının tespit edilememesi halinde ÇKS parsel kaydı olan kişi veya kişiler birinci derecede sorumlu tutulacaktır.

  1. Tarla sahipleri, kiracı veya ortakçılar, yerleşim yerleri yakınında bulunan, ormana bitişik olan

veya anız yangını ihtimali olan hububat ve mısır tarlalarında hasadı müteakip 5-10 metre genişliğinde, askeri bölge ve tesisler ile kamu binalarına yakın parsellerde ise en az 50 metre genişliğinde pullukla sürülmüş bant oluşturacaklar ve anız yangınlarına engel olmak üzere gerekli tedbirleri alacaklardır.

Biçerdöver Sahipleri ve Operatörleri ile Sözleşme Yapılması:

Madde 5- Biçerdöver kira ücretlerinin belirlenmesinde karşılıklı anlaşma esasına dayalı olacaktır. Ürün sahibi veya ürün sahiplerini temsilen muhtarlık, belediye başkanlıkları, ziraat odası başkanlıkları veya

çiftçi mallarını koruma başkanlıklarınca, hizmet vericiler olan biçerdöver sahibi veya sahipleri ile hukuki geçerliliği olan sözleşme yapacaklardır. Biçerdöver hasat ücretleri yapılacak sözleşmede belirtilecektir.

Muhtarlar ve ürün sahipleri, hasatta fazla ürün kaybına sebep olan ve sözleşmeye aykırı davranan biçerdöver operatörlerini en yakın İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğüne bildireceklerdir.

Köy ve Mahalle Muhtarları'nın Sorumlulukları:

Madde 6 - Köy ve mahalle muhtarlıkları;

  1. Bu Valilik Genel Emrini ve bu kapsamındaki duyuruları köy ve mahalle halkına duyuracaktır.
  2. Biçerdöver sahipleri veya operatörleri ile sözleşme yapacaktır.
  3. Donanımları uygun olmayan biçerdöverleri en yakın İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğüne bildireceklerdir.

ç) Anız yangınlarını itfaiye teşkilatına bildireceklerdir.

  1. Anız yangınlarına sebebiyet verenleri belirleyerek, kolluk kuvvetlerine ve Çevre ve Şehircilik

İl Müdürlüğüne bildireceklerdir.

  1. Anız yangınlarının parsel tespitlerinin belirlenmesinde görevli ekiplere yardımcı olacaklardır.

İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri'nin Sorumlulukları:

Madde 7- İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri;

  1. Biçerdöver ve anız yangınları ile ilgili denetim ve kontrol hizmetlerinin yürütülmesini koordine eder.
  2. Biçerdöver hasat denetimlerini gerçekleştirir
  3. Denetim ve kontroller sırasında Denetim Elemanlarınca Biçerdöverle Ürün Hasadında Kontrol

Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Talimatı ekindeki İdari Yaptırım Karar

Tutanağı Formu doldurulacak ve Mülki İdare Amirinin onayına sunulacaktır.

ç) Anız yangınına sebep olanlar hakkında, tutulan tutanak ve yangına ilişkin tüm delilleri İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'ne gönderecektir.

  1. Çiftçi eğitim ve yayım çalışmaları gerçekleştirecektir

Ziraat Odası Başkanlıkları'nın Sorumlulukları:

Madde 8- Ziraat Odası Başkanlıkları;

  1. Ziraat Odalarına kayıtlı biçerdöverlere ait bilgileri İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerine

bildireceklerdir.

  1. Dane kayıplarının önlenmesi için, kayıtlı biçerdöver sahip ve operatörlerine gerekli uyarılarda bulunacaklardır.
  2. Anızların yakılmaması için üyelerine gerekli uyarılarda bulunacaklardır.

ç) Anız yangınları konusunda eğitim, yayım çalışmalarını gerçekleştireceklerdir.

  1. Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.

Karayolları Şube Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:

Madde 9- Karayolları Şube Müdürlüğü;

  1. Bu Valilik Genel Emri ile ilgili olarak alt birimlerini faaliyete geçirecektir.
  2. Karayolu kenarlarında ve şevlerindeki otları temizleyerek yanıcı, materyalleri kaldıracak, yol kenarlarında, anız yangınlarının zararlarına ilişkin uyarıcı levhalar asacaktır.
  3. Anız yangınına sebep olanlar hakkında yasal işlem başlatılacak ve konu ile ilgili tutulan tutanak ve deliller İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'ne gönderecektir.

ç) Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.

İl Jandarma Komutanlığı'nın Sorumlulukları:

Madde 10- İl Jandarma Komutanlığı;

  1. Bu Valilik Genel Emri ile ilgili olarak alt birimlerini faaliyete geçirecektir.
  2. Hasat sırasında ve sonrasında kontrol ve devriye görevlerini arttıracaktır.
  3. Anız yangınına sebep olanlar hakkında yasal işlem başlatacak ve idari yaptırım için konu ile ilgili tutulan tutanak ve delilleri İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'ne

gönderecektir.

ç) Biçerdöverlerin kara yollarındaki intikallerinde biçerdöver tablasının sökülü olarak intikalinin denetim ve kontrolünü gerçekleştirecektir.

  1. Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderecektir.

İl Emniyet Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:

Madde 11- İl Emniyet Müdürlüğü;

  1. Bu Valilik Genel Emri ile ilgili olarak alt birimlerini faaliyete geçirecektir.
  2. Hasat sırasında ve sonrasında karayollarındaki kontrol ve devriye görevlerini arttıracaktır.
  3. Anız yangınına sebep olanlar hakkında yasal işlem başlatacak ve konu ile ilgili tutulan tutanak ve delilleri İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'ne gönderecektir.

ç) Biçerdöverlerin karayollarındaki intikallerinde biçerdöver tablasının sökülü olarak intikalinin denetim ve kontrolünü gerçekleştirecektir.

  1. Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne

gönderecektir.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:

Madde 12- İl Milli Eğitim Müdürlüğünce;

  1. Bu Valilik Genel Emri ile ilgili olarak alt birimlerini faaliyete geçirecektir.
  2. Eğitim müfredatında anız yangınları ve zararları konularında yer verilecektir.
  3. Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.

Orman İşletme Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:

Madde 13- Orman İşletme Müdürlüğü;

  1. Bu Valilik Genel Emri ile ilgili olarak alt birimlerini faaliyete geçirecektir.
  2. Hasat sırasında ve sonrasında kontrol görevleri arttırılacaktır.
  3. Orman Kanunu gereğince yangına sebep olanlar hakkında yasal işlem yapacaktır.

ç) Kontrol görevlileri, halkın ve köy muhtarlıklarının uyarılması, anız yakma yasağı ve tarla temizlikleri, orman piknik-mesire yerleri dışında ateş yakma, konaklama ve gecelemeler ile orman alanlarında dikkatli davranılması için uyarı ve ikazlar yapacaktır.

Belediye Başkanlıklarının Sorumlulukları:

Madde 14- Belediye Başkanlıkları;

  1. Bu Valilik Genel Emri ile ilgili olarak alt birimlerini faaliyete geçirecektir.
  2. Hasat sırasında ve sonrasında kontrol hizmetleri arttırılacaktır.
  3. Belediye mücavir sınırları içerisinde yangına sebep olanlar hakkında yasal işlem başlatacaktır. ç) Mücavir alan içerisindeki anız yangınlarına itfaiye birimlerinin ivedilikle müdahalesini

sağlayacaktır.

  1. İhtiyaç duyulması halinde mücavir alan dışındaki anız yangınlarına müdahale edecektir.
  2. Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.

İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'nün Sorumlulukları:

Madde 15- İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü;

  1. 2872 Sayılı Çevre Kanunu uyarınca gerekli çalışmaları yapacaktır.
  2. Anız yangınına sebep olanlar hakkında, yasal işlem yapılmak üzere, ilgili kurum ve kuruluşlarca gönderilen tutanak ve yangına ilişkin tüm deliller değerlendirilerek gerekli para cezaları İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü'nce yerine getirilecektir.
  3. 2872 Sayılı Çevre Kanunu'nun 20. maddesine dayanılarak 2025 yılında Kanuna aykırılık halinde uygulanacak idari para cezaları, 24 Aralık 2024 tarih ve 32762 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2025/1 no'lu "2872 saylı Çevre Kanunu uyarınca Verilecek İdari Para Cezalarına

İlişkin Tebliğ" ile yeniden değerleme oranları dikkate alınarak güncellenmiş olup, 2872 Sayılı

Çevre Kanununun 20. maddesinin (l) bendi uyarınca "Bu Kanunun Ek – 1. maddesinin (c)

bendine aykırı olarak anız yakanlara 2025 yılında her dekar için      556,71 TL idari para cezası

verilir" hükmü ile "Anız yakma fiilinin orman ve sulak alanlara bitişik yerler ile meskûn

mahallerde işlenmesi durumunda    ceza beş kat  artırılır" hükmü yer almaktadır. Yasaklara

uymayanlar hakkında 2872 Sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümleri doğrultusunda cezai işlem uygulanacaktır

ç) Uygulama raporlarını Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.

Müftülüklerin Sorumlulukları:

Madde 16- İl Müftülüğünce;

  1. Vaaz ve hutbelerde anız yangınlarının önlenmesi ve anız yangınlarının zararları konularına yer verecek ve cemaati bilgilendirecektir.
  2. Uygulama raporlarım Temmuz-Aralık döneminde her ay İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne gönderilecektir.

Özel İdare Genel Sekreterliğinin Sorumlulukları:

Madde 17- İl Özel İdare Sekreterliği;

  1. Anız yangınlarının söndürülmesi için ihtiyaç duyulması halinde yangın söndürme araçlarını sevk edecektir.
  2. Anız yangınlarının önlenmesi amacıyla ihtiyaç duyulması halinde iş makinalarını sevk edecektir.

Yaptırımların Uygulanması

Madde 18- (1) Bu Valilik Genel Emrine uymayanlar hakkında aşağıdaki yaptırımlar uygulanır.

  1. Bu Valilik Genel Emrine aykırı hareket edenlere veya uymayanlara, biçerdöver sahipleri ve

biçerdöver operatörlerin her birine ihlal edilen her bir fiil için ayrı ayrı olmak üzere davranışları başka bir suç oluşturmuyorsa 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesi 1. fıkrası

uyarınca 2025 yılı için  2.953,00 TL idari para cezası uygulanır. Kimliğini bildirmeyen veya

yanlış bildirenler hakkında ise 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 40. maddesi 1. fıkrası uyarınca 1406,00 TL idari para cezası uygulanır.

  1. Anız yakanlar ile ilgili olarak;. 2872 Sayılı Çevre Kanunu'nun 20. maddesine dayanılarak 2025 yılında Kanuna aykırılık halinde uygulanacak idari para cezaları, "2872 saylı Çevre Kanunu uyarınca Verilecek İdari Para Cezalarına İlişkin Tebliğ" ile yeniden değerleme oranları dikkate alınarak güncellenmiş olup, 2872 Sayılı Çevre Kanununun 20. maddesinin (l) bendi uyarınca "Bu Kanunun Ek – 1. maddesinin (c) bendine aykırı olarak anız yakanlara 2025 yılında her dekar için 556,71 TL idari para cezası verilir" hükmü ile "Anız yakma fiilinin orman ve sulak alanlara bitişik yerler ile meskûn mahallerde işlenmesi durumunda ceza beş kat artırılır hükmü yer almaktadır. Yasaklara uymayanlar hakkında 2872 Sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümleri doğrultusunda cezai işlem uygulanacaktır.
 

Madde 19- İdari para cezası uygulaması, İdari Yaptırım Karar Tutanağı Formu doldurulup Mülki İdare Amirinin onayı alındıktan sonra ilgilinin kendisine veya adresine tebliği usulüne göre yapılacaktır.

Tebliğin Uygulanması

Madde 20- Kaymakamlıklar, Belediye Başkanlıkları, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, Köy ve Mahalle Muhtarlıkları ve ilgili diğer kurum ve kuruluşlar uygulamanın yerine getirilmesi ile takibinden görevli ve sorumludurlar.

Madde 21- 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre biçerdöver sahipleri biçerdöverlerini ziraat odalarına tescil ettirmek, tescil belgesi ve plaka almak zorundadırlar. Bu nedenle biçerdöverlerin

karayollarındaki hareketlerinde İl Emniyet Birimleri, köy yollarındaki hareketlerinde ise Jandarma Birimleri tarafından gerekli kontroller yapılacak, ihlallerin tespiti halinde ilgililer hakkında gerekli yaptırımlar uygulanacaktır.

Madde 22- İlimiz sınırları içerisinde 2872 Sayılı Çevre Kanununun Ek 1 maddesinin (Ek: 26.04 .2006

-5491/23 Md.) c bendinde ''her ne kadar ikinci ürün ekilen yörelerde Valiliklerce hazırlanan eylem planı çerçevesinde ve Valilikler sorumluluğunda kontrollü anız yakmaya izin verilebilir.''Denilse de Valiliğimizce kontrollü anız yakılmasına izin verilmeyecektir.

Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat:

Madde 23- Aşağıdaki mevzuatlar yürürlükten kaldırılmıştır.

03.06.2023 tarih 2024/1 sayılı '2024 Yılı Anız Yangınlarının Önlenmesi ve Denetim Hizmetleri Biçerdöver Kontrol ve Denetim Hizmetleri Valilik Genel Emri'.

Yürürlük:

Madde 24- Bu Valilik Genel Emri yayımı tarihi itibariyle yürürlüğe girer.

 

SİİRT VALİLİĞİ

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Bilgi Edinme
  • Twitter
  • Resmi İlan Portalı
Kurtalan Yolu Üzeri Kooperatif Mahallesi Ataturk Bulvarı No:100 SİİRT
0 484 223 23 44
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız